Mitt jobb

För er som inte vet så jobbar jag på McDonald's och har gjort det sen november 08, nästan två år nu. Fick jobbet efter två veckors prao där. Står i kassan och är snart utbildad till handledare så jag kan utbilda andra i kassan. Har dock redan gjort en kort utbildning på fyra timmar och en annan på cirka två. Tycker det är roligt att lära ut mina kunskaper och tips till andra.
Som ni säkert förstår så är det ett mycket stressigt jobb då jag jobbar på den största McDonald's i Nordstan. Vi har sjukt mycket att göra under lunchen och ibland kan det kännas som om gästerna och köerna aldrig tar slut! Men jag gillar mitt jobb väldigt mycket, för jag vet att det är något jag är bra på. Jag vet att jag är duktig i kassan och att jag kan vara en av de snabbaste om jag anstränger mig. Dessutom så är det så många underbara människor som jobbar där!
Tyvärr så satte jag mitt jobb före skolan förra terminen i skolan och jobbade väldigt mycket, det var rligare att jobba där det gick bra än att gå i skolan där det gick mindre bra. I maj jobbade jag cirka 115 timmar, det är alldeles för mycket om man ska gå i skolan på heltid samtidigt. Så nu i augusti tog jag ledigt, är ledig till den tjugoåttonde. Det är väldigt skönt att få ha sommarlov och inte behöva jobba på ett tag. Har redan gjort det så mycket.
Sen har jag också gått ner i antal timmar som jag ska jobba varje månad, efter augusti kommer det bli ungefär två pass i månaden. Ska helt enkelt satsa på skolan det här året!

Har ni några frågor så är det bara att kommentera :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0